تزریق سلول های بنیادی در بهترین کلینیک درد تهران

تزریق سلول های بنیادی یا بهره‌گیری از ترشحات آن، سبب بهبود عملکرد بافت‌های بدن شده و نقش موثری در بهبود آسیب‌های مفصلی، تاندون‌ها، لیگامان‌ها و… ایفا می‌کند. همچنین در بهبود جای زخم و اسکار، رفع چین و چروک‌های پوست دست و صورت، لیفت اعضای مختلف بدن و… نیز کاربرد دارد. اگر شما عزیزان هم کنجکاو هستید تا در رابطه با تزریق سلول های بنیادی و ماهیت این فرایند بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایانِ این بخش از مجله آموزشی کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی، فوق تخصص درد و سرپرست انجمن درد در ایران؛ با ما همراه شوید و اطلاعات ارزشمندی در این باره به دست آورید.

مزایای تزریق سلول بنیادی

تزریق سلول های بنیادی اگر به منظور درمان آرتروز و ایرادات مفصل زانو انجام شود، سبب کاهش دردهای مزمن آن خواهد شد. علاوه بر این، دامنه حرکتی و انعطاف پذیری نواحی مفصلی زانو را هم افزایش خواهد داد. در کنار آن، بر بهبود کیفیت خواب و عملکرد مفصل ناحیه مذکور هم اثرگذار می‌باشد. در این روش که به عنوان یک راهکار جایگزین برای درمان دردهای ناشی از عارضه آرتروز، بیماری‌های اسکلتی-عضلانی و دردهای نوروپاتیک شناخته می‌شود، سلول‌های آسیب دیده و مرده ترمیم و جایگزین شده و با گذر زمان؛ میزان درد و رنج بیمار به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

مراقبت‌های پیش از تزریق سلول‌های بنیادی

تزریق سلول بنیادی نیاز به اقدامات اولیه خاصی توسط بیمار قبل از انجام پروسیجر ندارد، تنها نیاز است بیمار مواردی را قبل از انجام تزریق با پزشک در میان بگذارد. مانند مصرف داروهای ضد انعقاد و مصرف داروهای گیاهی.

مراقبت های پس از تزریق سلول های بنیادی

پس از اینکه پروسه تزریق سلول های بنیادی را با موفقیت به انجام رساندید، باید یک سری از نکات مهم را در رابطه با مراقبت‌های پس از تزریق رعایت کنید، تا در آخر به نتیجه مطلوب برسید. برخی از نکات مذکور عبارتند از:
● پس از انجام تزریق، اگر بر روی بدن خود جای زخم خاصی مشاهده کردید، از کندن آن جدا خودداری کنید.
● حداقل یک هفته بیخیال ورزش‌های سنگین شوید و از دویدن و شنا کردن هم برای مدتی دوری کنید.
● در صورت تورم یا التهاب در محل تزریق، به هیچ وجه از کمپرس سرد استفاده نکنید، زیرا سلول‌های بنیادی، نسبت به کاهش دما به شدت حساس هستند.
● حداقل ۲_۳ از فعالیت‌هایی که سبب افزایش میزان تعرق بدن می‌شوند، اجتناب ورزید‌.
● پس از عمل، هنوز اثرات بی حسی موضعی در ناحیه تزریق وجود خواهد داشت، پس توصیه می‌کنیم که به تنهایی کلینیک را ترک نکنید و از رانندگی به محض ترخیص خودداری فرمایید.
● بهتر است روزی که برای انجام تزریق به کلینیک مراجعه می‌کنید، یک همراه با خود بیاورید تا در صورت لزوم، شما را یاری کند.
● حتما مایعات زیادی بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم بهره‌مند شوید.

چه کسانی نباید تزریق سلول های بنیادی را انجام دهند؟

◽ خانم‌هایی که باردار هستند یا در دوره شیردهی به سر می‌برند.

◽ افرادی که دچار کم خونی شدید می‌باشند یا مشکل انعقاد خون دارند.
◽ آن دسته از کسانی که دخانیات مصرف می‌کنند یا به الکل اعتیاد دارند. همچنین افرادی که آسپرین و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مصرف می‌کنند هم کاندیدای مناسبی برای تزریق سلول‌های بنیادی نیستند.
◽ اشخاصی که به بیماری‌های مزمنی مانند ایدز، دیابت و… مبتلا می‌باشند.
◽ کسانی که تحت شیمی درمانی بوده و به بیماری سرطان مبتلا هستند.
◽ همچنین آن دسته از کسانی که سوء تغذیه دارند یا به عفونت‌های عمومی و موضعی مبتلا می‌باشند.
◽ افرادی که مبتلا به لکه های تیره هایپر پیگمانتاسیون پیشرفته هستند یا بر روی گونه و بینی خود ضایعات مویرگی دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی پروسه تزریق سلول های بنیادی پرداختیم و دانستیم که نحوه درمان بیماری‌های مختلف با سلول های بنیادی به چه صورت است. اگر شما هم قصد دارید برای بهبود بیماری خود از روش تزریق سلول‌های بنیادی بهره‌مند شوید، می‌توانید به کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی؛ رییس انجمن درد ایران و استاد دانشگاه شهید بهشتی مراجعه کنید.
ما در این مرکز همواره در تلاشیم تا با بهره‌گیری از مهارت‌های کادر پزشکی مجرب و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، گام موثری در جهت بهبود سلامت شما عزیزان برداریم و با ارائه بهترین خدمات، بار دیگر سلامتی و تندرستی را برایتان به ارمغان آوریم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم. لطفا پرسش‌ها و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید تا با یکدیگر در تعامل باشیم و ما هم از معلومات شما عزیزان در این زمینه بهره‌مند شویم.

در ضمن آدرس و شماره تماس‌های کلینیک درد دکتر مسعود هاشمی به شرح زیر است؛ و شما عزیزان باید برای مراجعه حضوری، با شماره تلفن‌های مذکور تماس حاصل فرمایید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

⬅️ یکشنبه و سه ‌شنبه:

شریعتی، بالاتر از پل رومی، روبروی بانک پارسیان، کوچه نبوی، پلاک 2، واحد 1

شماره تماس: 021-26658517

⬅️ دوشنبه و چهارشنبه:

بلوار مرزداران، نرسیده به اشرفی اصفهانی، مرکز جراحی بهار

شماره تماس: 021-47617220

⬅️ چهارشنبه ها:

شهرک غرب – خ. سیمای ایران نبش خیابان فلامک جنوبی، بیمارستان لاله

شماره تماس: 021-88369862-6

سوالات متداول

در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که تزریق سلول های بنیادی در درمان تمام بیماری‌های کمر موثر نیست، اما برخی عارضه‌های رایج مانند دیسک کمر را می‌توان به واسطه این روش کنترل کرد و تا حد زیادی بهبود بخشید.

در اغلب بیماری‌ها نظیر آرتروز زانو، هزینه تزریق سلول های بنیادی در مقایسه با عمل جراحی به‌صرفه‌تر می‌باشد، اما اینکه کدام روش بهتر خواهد بود، کاملا بستگی به صلاحدید پزشک معالج خواهد داشت.

با توجه به تجربه متخصصان و پزشکان این حوزه، معمولا برای درمان آسیب‌های لیگامنتی و تاندونی، نهایت یک دوز تزریق کافی است. برای برای سایر مشکلات مفصلی نظیر آرتروز و… باید در فواصل زمانی مشخص، در دوزهای بیشتری تزریق انجام شود تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. شایان ذکر است که هر زمان پزشک متوجه شود روند درمان به کندی پیش می‌رود، می‌تواند با تزریق مجدد سلول‌ها، به پروسه مذکور سرعت بخشد.

اثرات پس از تزریق (مانند سوزش و التهاب)؛ معمولا چند روز پس از انجام تزریقات برطرف می‌شود. در صورتیکه بروز تغییرات با هدف بهبودی، حدود ۳_۴ ماه زمان‌بر خواهد بود و که پروسه نسبتا بلندی به شمار می‌آید.

آلتراسوند تراپی، یونیت TENS، لیزر تراپی، استروئید ها (کورتون ها) و شاک‌ویو تراپی.

ویزیت آنلاین

با توجه به تعداد بالای مراجعین حضوری کلینیک درد دکتر هاشمی امکان ویزیت آنلاین فراهم شده است لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید